Звіт щодо проведення громадських обговорень проєкту рішення Устилузької міської ради «Про припинення юридичної особи – Стенжаричівська гімназія Устилузької міської ради Волинської області» у вигляді громадських слухань
Звіт
щодо проведення громадських обговорень проєкту рішення
Устилузької міської ради «Про припинення юридичної особи – Стенжаричівська гімназія Устилузької міської ради Волинської області» у вигляді громадських слухань
З метою забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності органу місцевого самоврядування, врахування громадської думки під час прийняття важливих рішень для територіальної громади, на підставі розпорядження міського голови від 05 червня 2025 р. №27-аг «Про проведення громадських слухань проєкту рішення «Про припинення юридичної особи – Стенжаричівська гімназія Устилузької міської ради Волинської області» були проведені консультації з громадськістю шляхом громадського обговорення проєкту рішення Устилузької міської ради «Про припинення юридичної особи – Стенжаричівська гімназія Устилузької міської ради Волинської області».
Громадські обговорення були організовані відділом освіти, культури, молоді та спорту Устилузької міської ради та пройшли у період з 06 червня до 19 червня 2025 р. Відповідне інформаційне повідомлення оприлюднено на офіційному веб-сайті Устилузької міської ради 06.06.2025 року (в рубриці «Оголошення»). В інформації зазначено що громадські слухання відбудуться 19 червня 2025 року о 16.00 год у приміщенні Будинку культури м. Устилуга (м. Устилуг, вул. Сергія Свища,18).
19 червня 2025 року о 16.00 год відбулись громадські слухання у приміщенні Будинку культури м. Устилуга (м. Устилуг, вул. Сергія Свища,18)
В обговоренні прийняли участь представники Устилузької міської ради, педагогічні працівники Стенжаричівської гімназії, батьки дітей та жителі села Стенжаричі, депутати міської ради, громадськість.
У ході обговорення було наголошено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України (ст.19 Конституції України).
Учасникам обговорень надано економічне обґрунтування та роз'яснено законодавчі основи відповідних рішень.
Відповідно до пункту 30 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.
Згідно зі ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Упродовж зазначеного терміну проведення громадських слухань до Устилузької міської ради поступило одне письмове звернення від педагогічного колективу Стенжаричівської гімназії із клопотанням продовжити роботу -Стенжаричівської гімназії, профінансувавши її із бюджету міської ради. Дане звернення було неналежно оформлено і не підлягало розгляду. На наступний день педагогічний колектив вищевказаної школи прибув на громадські слухання і мав змогу висловити свої думки.
Під час слухань присутні не підтримали ініціативу щодо ліквідації Стенжаричівської гімназії Устилузької міської ради. Лунали пропозиції щодо виділення додаткових коштів з місцевого бюджету на утримання школи.
Під час громадських слухань була надана пропозиція:
- Відтермінувати закриття Стенжаричівської гімназії, передбачити кошти у місцевому бюджеті на її фінансування.
Таким чином, присутні мешканці громади, що прийняли участь у громадських обговореннях не підтримали проєкт рішення Устилузької міської ради «Про припинення юридичної особи – Стенжаричівська гімназія Устилузької міської ради Волинської області». Інших пропозицій не надходило.
Основними причинами висловлених пропозицій жителів були такі: незадовільний стан доріг для перевезення дітей до інших шкіл, те, що школа у селі є його освітнім та культурним центром («не буде школи – не стане села»), залишити, відтермінувати закриття школи і фінансувати її за рахунок місцевого бюджету
За результатами громадських слухань та розгляду пропозицій і звернень робоча група з організації проведення громадського обговорення пропонує:
1. Винести проєкт рішення Устилузької міської ради «Про припинення юридичної особи – Стенжаричівська гімназія Устилузької міської ради Волинської області» на розгляд сесії Устилузької міської ради.
Причинами неврахування пропозицій жителів громади щодо неприйняття рішення міської ради «Про припинення юридичної особи – Стенжаричівська гімназія Устилузької міської ради Волинської області», які прийняли участь у громадському обговоренні, є наступні.
Згідно зі ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.
Відповідно до листа Міністерства фінансів України від 09.05.2025 №04110-08-6/13307 «Про підготовку пропозицій до Бюджетної декларації на 2026–2028 роки» Міністерству освіти і науки України необхідно підготувати та внести зміни до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1088 (далі – формула), і Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» у частині заборони фінансування з 01 вересня 2025 року за рахунок субвенції усіх закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів менше 45 (крім початкових шкіл), включаючи і заклади, які з 01 січня 2025 року стали філіями.
Відповідно до Постанови КМУ від 14.01.2015 №6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» ст.10. Не допускається спрямування субвенції на: фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить:
з 1 вересня 2016 р. - менше 25 осіб;
з 1 вересня 2025 р. - менше 45 осіб;
з 1 вересня 2026 р. - менше 60 осіб.
Перспективна мережа
розвитку закладів ЗЗСО на території Устилузької міської територіальної громади в її північній частині
Згідно п.2 ст 12 Закону України «Про загальну середню освіту», кількість учнів у класі не може бути меншою за 5 і більшою за 24.
Фактичні видатки по загальному фонду за 2024 рік
тис.грн.
Кошти |
Стенжаричівська гімназія |
Микитичівська гімназія |
Зорянська гімназія |
Місцевий бюджет, в т.ч. |
1763,2 |
1307,0 |
1343,4
|
з/п з нарахуванням |
1017,9 |
809,8 |
960,8 |
предмети, матеріали |
302,2 |
139,9 |
95,4 |
продукти харчування |
91,8 |
64,3 |
25,0 |
послуги( медогляди, інтернет, опір ізоляції, перевезення тощо) |
128,2 |
176,4 |
109,6 |
відрядження, курси |
11,5 |
2,4 |
0,6 |
оплата ком.послуги, енергоносії |
205,8 |
107,9 |
145,7 |
інші |
5,8 |
6,3 |
6,3 |
Освітня субвенція |
2450,0 |
2706,3 |
2781,5 |
Інші субвенції |
78,2 |
84,0 |
86,0 |
РАЗОМ |
4291,4 |
4097,3 |
4210,9 |
Ставки згідно штатного розпису
станом на 01.01.2025
|
Стенжаричівська гімназія |
Микитичівська гімназія |
Зорянська гімназія |
Обслуговуючий персонал |
8,75 |
6,75 |
9,0 |
Педагогічні ставки |
11,14 |
17,22 |
15,08 |
РАЗОМ |
19,89 |
23,97 |
24,08 |
Кількість працівників станом на 01.01.2025
|
Стенжаричівська гімназія |
Микитичівська гімназія |
Зорянська гімназія |
Обслуговуючий персонал |
6+2(кочегари) |
5+1(кочегари) |
6+3(кочегари) |
Педперсонал |
12 |
16 |
14 |
Разом |
18+2 |
21+1 |
20+3 |
Планові видатки по загальному фонду на 2025 рік
тис.грн.
Кошти |
Стенжаричівська гімназія |
Микитичівська гімназія |
Зорянська гімназія |
Місцевий бюджет, в т.ч. |
1846,1 |
1719,9 |
1701,1
|
з/п з нарахуванням |
1171,7 |
1026,1 |
1103,0 |
предмети, матеріали |
70,0 |
241,5 |
42,4 |
продукти харчування |
151,6 |
60,0 |
39,5 |
послуги( медогляди, інтернет, опір ізоляції, перевезення тощо) |
130,9
|
171,7 |
210,8 |
відрядження, курси |
6,9 |
2,6 |
6,9 |
оплата ком.послуг та енергоносіїв |
314,2 |
217,2 |
291,7 |
інші |
0,8 |
0,8 |
6,8 |
Освітня субвенція |
1440,8 |
1925,9 |
1887,3 |
Інші субвенції |
116,5 |
183,6 |
159,7 |
РАЗОМ |
3403,4 |
3829,4 |
3748,1 |
Враховуючи вищевказані показники, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.
Пунктом 6 частини 1 статті 7 Бюджетного Кодексу України передбачено, що «бюджетна система ґрунтується на принципі ефективності та результативності – при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національних цінностей і завдань, шляхом забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою, місцевим самоврядуванням, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів».
Використання коштів державної освітньої субвенції та коштів місцевого бюджету на утримання Стенжаричівської гімназії не відповідає принципам, визначеним Бюджетним Кодексом України та іншим законодавчим актам. Отже, прийняття проєкту рішення «Про припинення юридичної особи – Стенжаричівська гімназія Устилузької міської ради Волинської області», винесене на обговорення, є важливим та необхідним управлінським кроком, який має під собою соціальні та економічні підстави.
У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти (частина 2 ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»). Для цього є закуплені шкільні автобуси для безпечного перевезення учнів. Також при перевезенні учнів буде здійснюватися педагогічний супровід.
Таким чином, прийняття та виконання цього рішення створить сприятливі умови для реалізації державної політики у сфері освіти, поліпшення освітнього процесу, зменшить матеріальні витрати, пов’язані з ефективним функціонуванням закладів загальної середньої освіти на території Устилузької міської територіальної громади.
__________________________________________________
|
|
|
|