Передача соціальних виплат до ПФУ: що потрібно знати одержувачам
1 липня 2025 року в Україні стартував новий етап реформування системи соціального захисту. Згідно з постановами Кабінету Міністрів України №695, №765 та №766, Пенсійний фонд України (ПФУ) взяв на себе функції з призначення та виплати державних соціальних допомог і соціальних стипендій.
Одержувачам варто знати:
- З 1 липня 2025 року призначення та виплату цих видів допомог здійснює Пенсійний фонд України.
- Передача документів і особових справ до ПФУ відбудеться автоматично, без участі одержувачів. Втім, автоматична передача не звільняє від необхідності підтвердження права на допомогу для окремих категорій осіб.
- Для різних видів соціальних виплат цими змінами встановлені різні правила щодо їх продовження:
Це дасть змогу удосконалити процес нарахування та виплати соціальних допомог через Єдину інформаційну систему соціальної сфери, дозволить оптимізувати фінансові потоки, забезпечити прозорість у контролі за витратами та своєчасність виплат.
ПФУ нараховуватиме громадянам допомогу після отримання даних з Єдиної інформаційної системи соціальної сфери та Єдиного соціального реєстру.
Для тих, кому виплату вже призначено органами соціального захисту населення, нічого не зміниться – виплати будуть продовжуватися, але органами ПФУ до закінчення терміну виплати.
Якщо звернення за призначенням виплати мало місце до органу соціального захисту населення, але заяву на час передачі функцій не розглянуто, - рішення прийматимуть територіальні органи ПФУ.
Для решти громадян відкриється більше можливостей, щоб оформити виплати.
Збережено можливість подати заяву та документи для призначення соціальних виплат до центрів надання адміністративних послуг, міських, селищних та сільських рад, їх старостатів та створено нові можливості подачі заяв та документів:
– особисто – до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України незалежно від місця реєстрації;
– поштою – на адресу відповідного органу Пенсійного фонду України;
– онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або застосунок ,,Пенсійний фонд” (після реалізації технічної можливості з 01 вересня 2025 року).
- Подати заяву та документи для призначення допомоги можна буде:
- у будь-якому сервісному центрі ПФУ, незалежно від місця проживання (перебування);
- у ЦНАПі;
- засобами поштового зв’язку;
- через вебпортал електронних послуг ПФУ або мобільний додаток ПФУ (функціонал мав запрацювати з вересня).
Раніше видані посвідчення залишаються дійсними до завершення строку їх дії або заміни.
Пенсійний фонд контролюватиме правильність призначення допомог і облік випадків переплати.

